Mysdag i Sthlm

På söndagen tyckte Christian att vi skulle åka till Sthlm...det tyckte jag med ^^ Efter att jag kom hem från jobbet kl.00.00 beställde vi biljetter, gick å la oss å vaknade 5-6 timmar senare för att skynda iväg till tåget.
(fick inte plats på 8 tåget så vi fick nöja oss med 7 tåget å äta frukost på centralen istället...funka det me :D)

Väl framme drog vi först iväg till norr å besökte Sun Ai på Tegnersgatan å lite andra asiatiska affärer.
Var lite mera shopping i City (Christian köpte sin Nas och letade efter kamera tillbehör), sen vidare till Gamla stan å mitt vanliga besök i SF Bokhandlen <3 Blev "bara" två filmer denna gång ^^.
Måste tillägga att det blåste ruskigt kallt i sthlm idag å jag var inte riktigt klädd för vädret, skulle suttit bra med en extra tröja under jackan, men istället fick det bli många värmepauser i div. butiker :P

Var till Söder å hittade ett jättefint "bling bling" skal till mobilen med massa gliter, pärlor å Hello Kitty på´t.
Kollade in dStore i Skrapan där Christan praktiserade innnan kupolen butiken å vi åt även på kina restaurangen som verkar vara stammisstället för alla som jobbade i närheten (Bambo Garden).
Ägaren till restaurangen var en halvgalen kines som sprang runt å pratade på både svenska, engelska, tyska å kinesiska. Folk som kom in kallade han för antingen storebror eller lillebror (antagligen ifall han trodde de var äldre eller yngre än han själv). Men MIG kallade han prinsessan ^^ haha
Var typ rädd för honom oxå, typ att man skulle få en utskällning ifall man inte åt upp :P (fick verkligen hur mycket mat som hellst, men han kommenterade att jag hade fått för mycket mat så han tyckte Christian skulle hjälpa mig :P)
Som avslutning på det hela så kommenterade han att han tyckte Christian skulle betala för maten. Jag förklarade att han hade ju köpt tågbiljetterna så då var det jag som skulle stå för maten. När han fick reda på att vi kom i från Borlänge sa han att han var kompis med chefen på China Garden å att vi skulle komma tillbaka å hälsa på "gamal tjock kines gubbe" nästa gång vi var i Sthlm. Verkligen en speciell person den där ^^ Först blir man rädd för hans sett, men sen blir man bara glad å går därifrån å är mer än bara mätt :)

Well well, resten av dagen flöt på snabbt. Gick runt å kollade fram tills klockan blev ca 5. Hittade en ny favorit affär på Drottninggatan som heter Accessorize. Där hittade jag JÄTTESÖTA ringar å örhängen. MÅSTE dit igen så fort jag ska till Sthlm !!!!



Så det var vår dag i Sthlm det. Mycket mys, men lite mindre pengpeng kvar. Hoppas januari å febrauri kan gå snabbt, för det är februari lönen jag längtar efter, men fram tills dess blri det att leva billigt med det som finns kvar :P




ps, antar att det kommer komma upp lite bilder på FB snart...men troligen på Christians sida eftersom det var han som främst höll i kameran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0