Dagens ord: Autogiroblankett :P

Så har då både dag 1 och 2 på nya jobbet gått...eller ska jag kanske säga flugit förbi :P
MYCKET att sätta sig in i, och det är inte alls lätt kan jag säga...men jag å min arbetskamrat jobbar på.
Vi har blivit satta på att besvara en massa faktura relaterade mail från div. kunder. En del lätta å en del mycket mera knepiga, men det är väll så det ska vara.
Känns bra iaf att de inte tvingade oss börja med telefonsamtalen på en gång utan att vi i lugn å ro kan få sätta oss in i nya systemet och hur man ska formulera sig. Det ända jag tycker är känns både bra och dåligt är att det ofta krävs att det sitter nån annan bredvid. Bra för att man kan få hjälp med knepiga frågor men lite dåligt eftersom det känns som att man tar upp nån annans arbetstid...men men, antar att det är så för alla i början.
Ord som jag förresten aldrig behövt skriva, men som nu mer eller mindre har bankats in i min skalle är ord som autogiroblankett, e-post fakturering och överbetalning (haha) :P

Men men, dagarna har hittils gått snabbt och det har faktiskt varit helt ok/kul.
Första gången någon sagt till en att "Glöm inte bort att ta rast nu" och man luktar inte längre illa när man kommer hem :D
Gött gött!!

På torsdag ska jag å Christian förresten testa på motionssimning i maserhallen. De har visst nån specialare på måndagar och torsdagar mellan 18-20 att de har lugn musik å tända ljus till motionssimmningen. Ska bli lite kul/annorlunda att testa på. Hoppas att det är nått för mig/OSS(!!) så vi kan komma igång å vara lite mera nyttiga (I skrivande stund har min mysis handen i en ostkroksförpackning :P haha)

Det var allt för mig for now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0