19 + 20 april

19 april
Igår var en riktigt nice dag.
Tog brädan till jobbet. men måste erkänna att jag var för feg för att verkligen åka på de. Men faktiskt av flera anledningar. Dels för att jag inte åkt nått under hela vintern och för att jag var rädd att jag kanske skulle ramla å typ bryta benet/armen å det va rlite onödigt att göra på väg till jobbet.
af, efter jobbet gick jag till Bullemyren och mötte upp Marit å sanna. Invigde Sannas balkong med lite glass. Sedan satte jag å Marit av på våra longborads. Riktigt härligt väder var det å man kom in i tekniken jättesnabbt. Antar att åka longboard är som att cykla. et sitter i ryggmärgen nu ^^

20 april
Denna dag började helt ok. Vanlig dag på jobbet. jag å Björn har fortfarande inte kommit i fas med alla mail å uppgifter, men det ringde mindre å vi kunde jobba undan en hel del iaf :)
Sen gick det ett jäkla cp mail ut till alla att de inte kommer skicka ut lönen förrens den 26 april, alltså på tisdag nästa vecka bara för att påsken ligger så illa till i år.
Jag tycker detta inte alls är OK. Speciellt när det står på kontraktet att om den 25 infaller på en helgdag/röd dag så ska utbetalning görs på vardag, i detta fall imorrn den 21:a.
Detta är verkligen inte bra då vi skulle till Stockholm å jag som skulle bjuda Christian på middag å bio m.m. i födelsedagspresent.
Skrev å ragade på lönekontoret men de är ju fan dumma som spån!! Nää känner inte alls att min nuvarande situation är ok.
Som tur var så fick iaf Christian lön på rätt dag så jag får helt enkelt lov att låna ifrån honom så jag kan bjuda på de saker jag lovat honom å sen betala tillbaka när jag får min lön.
Jäkla cp företag säger jag bara. Fy f**n.
Ok ja, jag är arg. Stackars de kunder som hamnar hos mig imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0