Ja va ska man säga....

....kommer bli en fullpackad vecka kan man iaf lätt säga. Å den har bara börjat.
Har två arbetsintervjuer på en å samma dag nu på onsdag. Ska först till Falun å intervjuas för studentbanken (vilket man kanske inte kan räkna som ett riktigt jobb, men det är iaf en bra merit att ha gjort tycker jag ^^) sen på eftermiddan ska jag ut till Dala Airport och intervjuas för ett jobb som marknads och försäljningsassistent. SPÄNNANE!!!! ^__^
Sen under veckans gång har jag även anmält mig till lite olika jobbpass (vilket ett av dem blev gjorda idag). Måste ju få in lite mer pengar så man kan bidra mera...
Pengar spenderades för övrigt idag på en ny fin halsduk från Wear it, nya jeans från Cubus och en snygg kofta från Gina. Dags att uppdatera garderoben och för en gångs skull slänga ut det som faktiskt är sönderanvänt.
Som grädden på det hela har jag en massa Japanska läxor att ta itu med så det är bara att bita ihop å få allt gjort...kanske skulle gå lättare om jag inte virkar på mitt nya projekt lika mycket, men det är ju så roligt ^^

Till dagens shoppingäventyr hade jag även Marit som sällskap. Alltid lika roligt och det blir av någon anledning alltid så att man spenderar någonting. Men vadårå, jag älskar ju att shoppa (även om jag är gördålig på att lyckas fynda bra saker till mig själv) om sanningen ska fram så är det nästan bara när jag shoppar tillsammans med någon annan som jag verkligen kan hitta/köpa saker :D
Marit: Vi får inte vänta lika länge med att ses så din hårfärg hinner ändras igen ;P

Så till min lilla kommentar om valet. Är inte speciellt insatt eller för den delen intresserad av politik, för i mina ögon så säger politikerna samma saker. Men det jag sett på Facebook efter gårdagens val är bara kaos. Att massa människor börjat ta bort vänner för att de röstat på SD är bara fel. har dessa människor helt plötsligt blivit några andra människor mot vad de var innan valet??
Fattar inte folk va demokrati innebär?! Det måste ju varit många som röstat på partiet om de faktiskt lyckats komma in i rikstagen. Men det verkar som att ingen av partierna som kommenterade på valvakan heller brydde sig om att kommentera varför så många människor röstade på SD. Istället skyller de bara på SD i sig och att det är någe fel i sammhället. Tja...va vet jag, jag kan inget om politik, tycker det är svårt att beskriva mina tankar ocg funderingar i ord denna gång så att det blir rätt å inte missförstått ... Tycker istället helt ärligt att det kommer bli lite intressant å faktiskt se hur de ledande parierna kommer lösa detta.

Nä, nu ska jag skriva en själv introduktion på japanska! Sug på den ni :P

じゃまた


Kommentarer
Postat av: marir

haha, ska åt minste inte färga håret på ett tag, hoppas jag :P

2010-09-21 @ 08:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0