Ett glas rött

Så har första veckan på extra jobbet gått, å det har varit helt ok, men kanske inte det roligaste man kan göra...men men, erfarenhet erfarenhet...det är bara det som räknas om man ska få tag på ett riktigt jobb nånn dag...

Idag ska jag iaf försöka komma igen med japanskan för den har fått lida en aning när jag varit kringresande på mina olika besök. Hehe men lite har det iaf smittat av sig att jag stått på systembolag runt om i Dalarna..speciellt den gången i Hedemora då jag stod bredvid rödvinshyllan å det inte kom speciellt mycket kunder. Då fick jag istället mycket tid med att kolla på etiketterna. Såg ett vin som hade smak av smörkola å lakris...så det var jag ner idag å köpte ^^
Köpte enkom ett par vinglas på ÖB oxå så nu kan man dricka vin i riktiga vinglas :D

Hade förresten väldigt trevligt igår efter att jobbet i Falun var avklarat. Mötte upp med Lovisa (hon från tåget) och vi tog en pizza å pratade på i flera timmar. Så nu har jag faktiskt fått lite motivation till att sitta mera i skolan å faktiskt försöka plugga på riktigt (istället för det halvtaffliga försök jag gör till pluggande när jag är här hemma...FB spel å TV brukar oftast vara roliga om ni förstår vad jag menar) men nu kanske man har någon att plugga med, eller träna konversation med ^____^

じゃまた


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0