私は日本ごの学生です ^^

Happ idag har varit precis som vädret, grå å långtråkig...satt i skolan på förmiddan, hade iaf sällskap av Natta så det var inte trist då iaf ^^

Men sen hade jag lektion mellan 1  och halv 5 (一時から五時半まで) hehe måste ju öva lite på det man kan, så ni kära läsare får stå ut med att jag skriver fraser och delar av meningar på japanska :P
Kul för mig, mindre kul för er kanske...men det struntar jag i för det är min blogg :P mohahaha  私のbloggです!!

Igår fick jag appropå ingenting ett ganska grinit samtal från en mycket grinig målaren på Miljönären som sa att nu hade han fått skäll från alla håll, så NU skulle han (äntligen) komma till oss å tapetsera om nu på måndag 月曜日やった!!(^__^)

Ska bli så skönt att få det gjort.. SOM VI HAR VÄNTAT!! hoppas bara att han inte gör ett haltaffligt jobb och att han gör det snabbt, för vi kommer antagligen få bädda ute i soffan eftersom han ville det skulle vara (citat) "SOPRENT"...så då är det väll bara att plocka isär sängen igen å bunkra upp alltsammans i vardagsrummet..blö

Måste även trycka in i detta blogginlägg att jag börjat tagit mitt japanska pluggande på bra mycket större allvar än jag gjort tidigare, och jag har därför börjat cykla till skolan nästan dagligen. Hade en maraton sittning på nästan 7 timmar i måndags, å nu på torsdag 木曜日 och fredag 金曜日 kommer det bli lika så. Plugga glosor och kanji ena dagen och gramatik på den nästa.

Innan jag stänger ner här så måste jag även bjuda på en låt som iaf jag blir RIKTIGT pigg av:



Det är ett japanskt tjej pop/electro band som alltid brukar göra hypersöta dansvänliga låtar.
Sug på den ni.

じゃあ。。。またね!^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0