hehe lite kul

idag hade jag som på varje tisdag, japanska lektion. EN rolig sak som kom upp var när vi skulle fråga varandra frågor. Min gruppkamrat Petter (som jag gör grupparbeten m.m. tillsammans med off lektions tid) stälde en fråga till mig å tilltalade mig "Linnea chan" ^^
Tror läraren blev lite paff för hon började småskratta och avbröt honom mitt i frågan för att kolla att han verkligen sa rätt.

(för er som inte vet...vilket jag antar är de flesta :P... så tilltalar man människor med san efter namnet. Man använder bara chan efter namnet då man verkligen känner personen i fråga eller tycker att man kommit personen så pass nära att man kan säga chan...iaf är det min tolkning av det hela, man kan även använda chan till mindre barn...men jag väljer att tolka det på det första viset :P)

tja...det var väll egentligen det enda jag hade att säga om idag....förutm att Christian varit å fixat med bilen hela dagen så nu ska bromsarna funka ^^å sen direkt efter det så åt vi på MAX ...gaaah va mätt jag är ^^

Nu ska jag skriva på min japanska läxa...400-600 tecken...snart färdig, uppe i drygt 500 tecken, så det är bara lite finputs kvar tror jag :D

またね


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0