Bloody wednesday part 2

Hmm kanske man ska göra en film med samma titel...om det inte redan finns en.

Iaf, är hem kommen från blodcentralen för några timmar sen. Var inte alls speciellt "farligt", kände mig inte speciellt trött eller svimmfärdig heller. (kan ju bero på att jag hade ätit innan ^^)  Det enda som jag reagerade på var när hon tog fram nålen som ska in i ådern...den var JÄTTESTOR!! Typ 2 mm i diameter!! Stack till ganska mycket när sköterskan stack in den i armen, men tror det gjorde ondare bara för jag kollade på när hon gjorde det. Ska komma ihåg att titta bort nästa gång :P
Har iaf bra blodvärde verkar det som. 133 hb tror jag hon sa, vilket är bra...fast jag vet inte var gränsen går för "dåligt"...litar bara på att de dom säger är bra :P... men hade visst inte så bra järnvärden, 9 å gränsen går vid 5 ... så antar att det är mest för min egen skull som jag bara kommer få lämna 2ggr per år istället för det vanliga 3 så jag inte tappar för mycket järn.
Omplåstrad blev jag iaf efteråt, å jag fick välja en gåva med. Valde en blå skål..hehe så jag kan äta glass ur den <3<3<3<3 (^_____^)  hihi !!


Hmm borde väll plugga eller nått, men vill hellre lata mig...fast jag vet inte vad jag ska lata mig med..så jag antar att jag får lov till att plugga...kanske läsa nått :)

Tjo Tjo
ha en trevlig kväll allihopa ^^


Kommentarer
Postat av: Gök

130-140 är tydligen normalt för en kvinna. Har en kompis som låg på 68. Kroppen sa ifrån rätt bra så hon hamnade på sjukhus.



Det får en att vilja kolla upp sitt blodvärde.. Fast jag är så fasligt rädd för nålar. Blä.

2010-11-24 @ 21:27:35
URL: http://lindagoek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Oj!! det var lågt! Jag kollade upp i min broschyr, man skulle minst ha 125 hb som tjej.



Hehe blodgivning är nog inget för dig om du är rädd för nålar, för som jag skrev i inlägget så var nålen verkligen stor!! Som ett rör som skulle in i armen..litet rör...men dock ett rör (0_o) .. (gjorde inte ont när den väl var i btw) men själva testnålen som man tar blodprovet med när man ska in på kollen om man är lämplig är som en vanlig liten nål.



Ett tips. KOLLA INTE NÄR DE STICKER EN!! :P

2010-11-24 @ 22:06:08
Postat av: Gök

Jag tänker inte bli blodgivare. Jag svettas som en gris bara jag ser en spruta. Och om jag vet att den ka in i mig så får jag panik. Och jag spänner mig, vilket gör att det gör mer ont.. Jag blev överlycklig när jag fick min sista "obligatoriska spruta" i sexan... Men sen kom en dag, en kortisonspruta i handleden. Jag grät faktiskt. Det gjorde så förbaskat ont så det finns inte. Jag hatar sprutor!!¤#"%%¤/

2010-11-26 @ 00:14:53
URL: http://lindagoek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0