Peppermint Winter

haha det är fånigt va dålig jag är på att uppdatera mig här.
Idag händer det mycket mina damer och herrar. (om det nu ens är några killar som läser den här bloggen vill säga :P)

Idag har jag för det första mitt Kanji prov, vilket betyder att jag mer eller mindre har gjort allt på min japanska kurs. ska bara skicka in min essay (är uppe i 803 tecken just nu, ska finslipa lite till å kanske få till några tecken till, sen är jag banne mig nöjd ^^)

Sedan klockan 3 så ska jag iväg på andra Bahnhof intervjun. Undrar vad de vill veta på en andra intervju. Ska bli spännande. Det som är bra är även att jag inte oroar mig för om jag får jobbet eller inte. OM jag får det så är det bra för då får jag troligen mer pengar än vad jag har just nu (vilket inte är särskilt mycket ...) och sen får jag även lite mera erfarenhet inom ekonomi (eftersom tjänsten är för Fakturakundtjänst) men om jag inte får jobbet så fortsätter jag enligt mina redan utstakade planer för våren med mera japanska, ledarskap och en grafisk tryck kurs. Förhoppningsvis får jag även Albrekts jobbet. men men, skulle ju helst vilja ha kakan OCH kunna äta upp den ... ska bli lite spännande vilket fall som helst å se vart man hamnar nånstans å vad 2011 kommer bjuda på.

Igår var jag (men mest Christian) ute å fixade med bilen i drygt 2 timmar (å jäklar va kallt det va 0__o !!!) Vi skulle åka till MAX å unna oss en hamburgare, men när vi kommer till bilden så vägrar larmet larma av när vi trycker på knappen. Går fram å tillbaka till lägenheten sammanlagt 4 gånger för att ena gången byta batterier i dosan, testa batteriet å på ett eller annat sätt försöka väcka liv i den...men inget funkar. Det slutade med att Christian fick försöka slita ut larmet i bilen så att vi får använda nycken för att öppna bilen istället. (Usch tyckte så synd om honom för det var verkligen CP kallt !!!) Iaf så löste det sig till sist verkade det som :)

Så, det händer lite grejjer, både bra å dåliga saker :P

Igår sattes granen upp oxå å idag efter att jag kommer hem från intervjun så ska jag fira med att sätta ihop pepparkakshuset. Inget egetgjort detta år, men dock hoppas jag på att dekorationen kommer bli fin.
Lägger upp bilder på både gran å hus så fort huset är klart :D

Bjuder på lite julmusik, Hörde denna låt på Spotify idag, å som de flesta vet så älskar jag Owl City ^^


Tycker låten är mysig iaf ^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0