Bara för att .... :P

Imorrn har jag sista Conversation lektionen, å på torsdag har jag sista muntliga lektionen. Känns kontigt att det snart är slut. Å om en vecka (alltså tisdag nästa vecka) så har jag min "Final Oral Exam" som avslutning på den muntliga kursen. Då ska jag först läsa ett tal på ca 3 minuter om ett valfritt ämne. Sååå... bara för att så tänker jag lägga upp mitt tal här så att den som vill kan läsa och/eller eventuellt rätta det :P



Watashi no kyomi


Watashi wa oboete iru kagiri, nihon ni kyomi koto desu.

Kono kyomi wa, watashi o ataeta ikutsu ka no shumi desu

Tatoeba: takusan manga o yomimashita. Watashi no sukina manga wa Bishōjo senshi sērā mūn to Rabu Hina desu.

Watashi wa nihon no ongaku o kikimashita. Rokku to poppu no ongaku no ga suki desu. Takusan subarashii kashu to bando o kikimashita.
Ni nen mae watashi wa stokuholmu ni fusetsu nihon no konsato de ikimashita.
Rokku no kashu to guitarisuto Miyavi san to bando no Kagrra de kikimashita. Ryoho no Miyavi san to Kagrra wa subarashikatta deshita.


Betsu no shumi wa kagibari ami desu.
Watashi no haha wa dono yō ni kagibari o oshiete kureta.  Jibun no paatern o tsukurimashita..
Watashi wa Nihon no nuigurumi no ga daisuki desu. Tokuni Kogepan ya Kuma no Gloomy ya Tama chan kara Manga no Rabu Hina o shimashita.
Watashi no tomodachi  ga, nuigurumi o shitaidesu.

Ima, nihon ni ikitaidesu kara. Sakura o mite, Tokyo ya Fukuoka ya Kyoto ni iku tsumoridesu. Koko de watashi no meeru tomodachi wa Yumi san to Mami san ni atte mitai desu.

Rainen, watashi wa kare to nihon ni iku to omoimasu. Watashi wa nihongo o benkyo o shite imasu, nihonjin wa eigo o hanasu koto ga heta da to omoimasu.
Okane o kase gunakutchaikemasen kara, ware ware wa mainichi hataraku shimasu.


Dakara, watashi no Nihon no kyoomi wa watashi wa takusan ataete iru desu.
Kono koosu wa jibun no tameni. Takusan mananda desu. Nihingo no benkyo o suru wa omoshirokute, tanoshii desu.

 


Har som alla ser varit riktigt snäll (nu så här inför jul ^^) å inte skrivit med hiragana. Nån som kan försöka sig på vad det handlar om. Den som kommer närmast får en kaka av mig ^^

Iaf.. efter talet så ska man sitta å prata med läraren i typ 10-15 min...gaaah det är nog den delen som jag är mest skrajj inför...men men, få se hur de går. Som sagt, det börjar dra ihop sig nu...

 


じゃまたね



Kommentarer
Postat av: Karro

ooh, "oral exam" låter intressant;) Gissar på att det handlar om hur du blev intresserad av Japan/japansk musik:)

2010-12-08 @ 13:17:08
Postat av: Ea

haha ja typ :D

Att mitt Japanska intresse (Kyomi) har gett mig massa olika hobbys (shumi)

hihi ^^ Du får en kaka av mig nästa gång vi ses :D

2010-12-08 @ 21:29:53
URL: http://eachan.blogg.se/
Postat av: nath

haha, jag har inte heller vågat äta mina :P

2010-12-09 @ 09:16:28
URL: http://karadu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0