Från bra - till dåligt - sen till bra igen

Igår tyckte jag min dag började riktigt bra. Vaknade av att solen strömmade in genom sovrumsfönstret å man vart alldeles varm bara av att ligga där i sängen ^^Myyyyyys morron <3
Hade en massa ärenden på stan som skulle utföras, å eftersom Christian skulle vara i Hedemora över dagen för att fixa med bilen å vara hundvakt, så hade han bilen och jag tog cykeln, men det gjorde ingen för vädret var så pass fint så det var bara skönt med en cykeltur.
Tanken var den att jag skulle kunna träna lite Japanska inför kursstarten nästa vecka, men på eftermiddagen fick jag ett sms från Jysk som sa att våra nya säng madrasser hade kommit (just nu sover vi våran 105cm säng som vi satt i sängramen som rymmer 160 så vi har ett stort hål på sidan där det egentligen ska vara en madrass).
Pappa fixade ne bil från sitt jobb så han skulle kunna frakta hem madrasserna (eftersom Jysk inte tar nån skillnad på vart man bor utan tar 499,- för hemkörning fasten vi ju bort nästan bredvid butiken.. ).
Iaf.. när vi väl kommer dit tar det en halvtimme för de på lagret att leta efter och till slut konstatera att de sängar som jag beställt för över en vecka sen inte fanns utan de hade getts till någon annan som hade beställt en dubbel uppsättning av sängarna...de hade alltså beställt för lite och vi skulle bli tvungna att vänta i ytterligare en vecka p å att nya leveransen skulle komma. Detta gjorde mig så klart väldigt grinig och jag fick lager killarna att lova att de skulle köra ut madrasserna gratis när de väl kom.

Som att jag inte var tillräckligt irriterad på dumma människor beslutade sig mina korkade lärare att äntligen höra av sig angående mina klagomal kring mitt betyg för examensarbetet. I mina ögon skyllde de bara på varandra och tyckte att det var tråkigt att vi inte var nöjda. Skrev ett argt mail tillbaka (vilket enligt mig är det minsta som de där odugliga lärarna förtjänade)...så denna dagen slutade väldigt surt för min del...besviken på folk i största allmänhet kan man lätt säga...tack gode gud för min mysiga myysis som alltid får mig att le hur nere jag än är.

Så till idag då...av nån anledning var jag väldigt seg på förmiddagen, kände inte alls för att gå ut å möta världen...men vi tog oss båda i kragen och tog en sväng till Kupolen, på hemvägen kikade vi förbi Sängvaruhuset som ligger på samma väg som våran hemväg. Vi upptäckte där att deras priser inte var sååå mycket dyrare egentligen, plus kvalitén på deras sängar (och kvalitén på personalen) var verkligen mycket bättre än på Jysk. Eftersom de tillverkar deras sängar själva i butiken hade de till och med sängar för avhämtning på en gång. Vi behövde inte tänka länge innan vi gav oss av till Jysk och hävde köpet och drog direkt till Sängvaruhuset och köpte sängar som vi ska hämta redan imorrgon (hade vi haft en dragkrok på bilen skulle vi egentligen kunnat tagit den redan idag). Så från och med imorrgon kommer vi alltså slippa sova så här:


Yaaaay ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0