Varning !!

Igår gick jag å Christian på en lite liten promenad, å passade samtidigt på att testa några av GB´s nya glasssmaker. Jag har velat testa Ben & Jerrys nya pinnglass jättelänge eftersom deras övriga glassar annars är supergo :D, men redan efter första tuggan så ångrade jag mig. Det var faktist en av de äckligaste glassar jag någonsin smakat.
Chokladen runt om hade nå konstiga chokladkrossbitar i sig som var jättestarka å gav nån konstig bitter smak.
Å i själva vaniljglassen under chokladen (som även den inte smakade speciellt "vaniljigt") fanns det en massa jordnötsbitar som gjorde att glassen smakade salt.

Vet inte om de som gör glass och godis nu för tiden fått idé torka eftersom de har börjat ha salt i allt. Både i nya Magnum Gold och nya Maraboue chokladen finns det havssalt i. Å så den hör glassen med salta jordnötter.

Det jag helt enkelt vill säga med allt detta är iaf att Ben & Jerry pinnglass inte är go så slösa inte 26 spänn på nått som smakar blää !!




Over und Out!



Kommentarer
Postat av: Marit

ska akta mig!!

2010-04-08 @ 17:33:28
URL: http://lisskiss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0