Update 2

Började prata om distanskursen jag gjorde i våras när jag träffade Frank å Gök nu ihelgen.
Kom på att jag inte gjort nån update än på hur den kursen gick. (För de som inte vet gick jag en distanskurs på Högskolan i Kristianstad som hette Grafisk Design 1.  Där fick man lära sig Illustrator å vissa moment handlade även om Photoshop)

Delmoment 1
Första delmomentet handlade om att göra en stiliserad självporträtt med ett beskrivande ord omsig själv.
Detta blev mitt bidrag:

orginalbilden

Delmoment 2
Andra delmomentet gick ut på att göra visitkort å logga för 2 olika företag (som jag inte fick välja själv kan tilläggas) Valde Låssmed och Florist å detta blev resultatet:



Delmoment 3
På det tredje delmomentet skulle man välja ett av företagen man gjorde loggan för och göra en poster eller flyer. (Jag valde Floristen och att göra en poster) man skulle även göra designen för en hemsida för företaget.
Blev nöjd med hemsidan, men postern kanske blev sådär ... :)



Delmoment 4
Under delmoment 4 skulle man ut påvalfri plats å göra en observation. Sedan skulle man omvandla alla intryck man fick från det ställe man observerada å göra en egen illustriation. Man kunde själv välja hur man ville utföra det. Jag valde att göra så här:



min inspiration kom från tenorenparken



Delmoment 5
Så till sist i delmoment 5 skulle jag använda mig av samma företag som i delmoment 3 och utveckla det. Göra en stilmall om hur man skulle använda typsnitt, färgteman å logotypen när man marknadsförde företaget.
Av detta blev det bara et word-dokument, så tyvärr finns det inga bilder...men bra tyckte jag det blev iaf :D

hihi nu har jag ju inte arbetat i illustrator någon gång tidigare å jag är verkligen ingen hejare på PS...men med tanke på att jag är en nybörjare på allt detta är jag faktiskt ganska nöjd med vad jag åstakommit, å riktigt roligt måste jag säga att det var!!!
Nu får vi se när jag har möjlighet att gå Grafisk Design 2 :D

tjo tjo


Kommentarer
Postat av: Frank

snyggt jobbat bruden!! :)

2010-04-29 @ 21:05:50
URL: http://helfr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0