Sthlm dag 3 ~ Blg 1 & 2

Lämnade Sthlm tidigt på söndags-morronen.
Annlände till Borlänge i 12 tiden - blev lite kaos för det var ingen där på vandrarhemmet förrens senare på dagen.
Nödlösning blev skåpen på Kupolen. 

Sen bar det av. Gav Edo the Grand Tour of Borlänge (tror ärligt att jag visat honom typ hela Borlänge - han har då iaf sett både SSAB - vart jag gått i skolan från 7-9:an gymnasiet - högskolan bion, biblioteket jobbet etc etc)

Hem till mig en sväng blev det också. Pappa hade gräddat pannkakor ^^
Edo tycker för övrigt att det ser ut som på Wisteria-lane (stava?)  i Desperate Housewives, där jag bor ^^

Allt fungerade problemfritt med Vandrarhemmet tillslut också. Verkligen "dala-stil" kan man ju lätt säga, han verkade gilladet också ^^



Idag (måndag) fortsatte rundvandringen. Visade runt i skolan, for till Falun å sprang runt där på några gator fram å tillbaka - besökte Kristine kyrka å tände lite ljus, skrev i gästboken osv ^^
 Vidare till Ornäs, vandrade ut till Ornässtugan å traskade sedan över Ösjön (Edo var en aning misstänksammot att gå på isen, men som jag brukar tänka - Finns det hjulspår på isen å det funkar för en bil så borde det väll funka för mig också :P)

Sen for vi in till Borlänge igen - Edo fick äta sin första Semla å mötte därefter Gök å Frank som joina oss på Waynes å sen även när vi åt på MAX ^^
Var jättesugen på att ta en sväng till Helpdesk också (n__n)  men men,en annan gång kanske :P

Frankie å Gök (mest Frank) var som Durasellkanin on druggs ^^ Hade JÄTTETREVLIGT iaf^^
Fick påminna om engelskan lite då å då, vilket ledde tillen fin översättning av "En Busschafför": 

A busdriver, a busdriver
it is a man with a happy face.
A busdriver, a busdriver
it is a man with a happy face.

And if he don't have a happy face
then he is not a busdriver

A busdriver, a busdriver
it is a man with a happyface


(För mer detaljer läs Frankies och/eller Gök´s bloggar ^^)


   
Imorrn åker jag till Sthlm igen för att vinka av Edo - känns liiiiite omständigt att åka enda dit bara för att säga hej då, men men, päronen betalar hehe :P
Å sen skynda hem igen för 2 efterlängtade timmar av mys med min fina söting ^^ 


När blev mitt liv så här ?! Förut hade jag all tid i värden för allt möjligt - å nu känns det som att tiden bara rinner ur mina händer - vill vara överallt på en å samma gång >__< !!!!!!!!!  
Men ska absolut inte klaga !!

Nä, jäktar vidare imorrn  ~ Ses då!!


Kommentarer
Postat av: Frank

HaHaaa... tror du de själv, om man sätter sig där så kommer man ju fastna där och missa Natta ju! :P

2009-02-18 @ 01:03:38
URL: http://helfr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0