Inte min dag

Som sagt,VERKLIGEN inte min dag idag :(
Skulle göra en Blizzer påjobbet idag, å då använder man en speciel maskin som rör om glassen å kolasåsen m.m som ska i. Nu är det så att det är väldigt svårt att hålla fast locket å underdelen samtidigt som maskinen rör om (vilket den gör ganska kraftfullt) iaf, lyckades inte hålla fast locket å underdelen, i ett desperat försök att hålla ihop alltsammans samtidigt somjag försökte hitta OFF-knappen, gick Blizzer skeden av å  skar mig i handen >_____<
Ingen av de andra på jobbet hade någonsin varit med om nå liknande....min vanliga klantiga otur :(
När jag äntligen skulle åka hem, så hade bilen fått en massa frost på rutorna, så det var bara till att skrapa. Måste ha sett lite lustigt ut med en person som skrapade rutorna på parkeringen. Ingen annan av bilarna hade ju nån frost påsig...ingen annan bil hade stått däri 7 timmar heller :/ hehe
Det trökiga med detta var iaf att såfort jag hade skrapat av frosten så bilades en hinnan med imma på rutan istället. Kändes ganska läskigt att köra där ett tag, var rädd att imman skulle komma tillbaka när jag var ute å körde på vägen där jag inte kunde stanna å ta bort den, men det gick tillslut bättre :D yaay
Å så till den sista klantigheten. Har oftast 2 nycklar som hänger på 2 olika nyckelringar när jag åker till jobbet. Min vanliga nyckelring med hemnyckeln och även reservnyckeln till bilen, en den fungerar inte lika bra för den är sliten...därför brukar jag ta Krykks nyckelknippa med den bra bilnyckeln som även har nyckeln till rattkryckan vi har på bilen som extra säkerhet (vi bor ju trotts allt på Jax :P)
Nu är jag iaf så pass o-smart/obetänksam att jag glömmer nycklarna kvar i tändningen, går ut å låser bilen med reservnyckeln tillbilen jag har på min nyckelring. Kommer på det nästan direkt å försöker låsa upp bilen igen för att ta den andra nyckelknippan...men eftersommin bilnyckel är så sliten så får jag inte upp billåset (0__o) gaaah
fick lite panik-känslor där ett tag...men efter typ 7-10 försök så lyckas jag äntligen få upp låset... PUUUH!! :)
Nog med klantigheter för idag säger jag bara!!!!!
Tjo Tjo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0