Åbo, Blg, Ludvika under en å samma vecka

Jaha, i vilken ende ska man börja skriva nu då?! Mycket som hänt på en vecka känns det som.

Åkte på kryssning till Åbo (alltså inte till Mariehamn som jag skrev i det tidigare inlägget) med Silja Galaxy mellan tisdag och onsdag tillsammans med Krykk, Krapp, Carro och Helene.
Ett gäng jag vanligtvis inte brukar hänga med, men måste säga att vi hade kungligt roligt tillsammans iaf. Verkligen en lyckad kryssning må jag säga.
Men tror Krykk å jag hade en helt annan sorts kryssning än vad de andra tre hade. Våran kryssning var mer en mys-kryssning, tog det verkligen lugnt me drickandet etc. (å nått som verkligen var bra var att vi hade egen hytt medans de andra 3 delade på en 4-manna hytt)
Krapp, Helene å Carros kryssning var nog mera en fyllekryssning...men som sagt, VERKLIGEN roligt hade vi iaf, kul bara att sitta å lyssna på när Carro började att prata på om allt mellan himmel å jord. 


Sen då...slappat, varit me Krykk...blev förkyld i fredags (antagligen pga. Kryssningen....satans kassa imunförsvar >__<)

Igår (lördag) for jag å Hatiche till Ludvika för att träffa Pooja
Man kanske inte riktigt kan kalla Ludvika för en "håla" som Pooja själv kallar det för, men inte var det en stor stad precis, men trevligt hade vi iaf...trotts att jag (nu när jag tänker tillbaka på det) säkert hade feber å nog inte borde gått omkring alls. Borde istället ha legat nerbäddad med en bok eller en film. 
Förlorade både lukt å smak i ca 2 dagar gjorde jag med >__<  Så jag kände ingen smak alls av Poojas Indiska matlagning som hon hade gjort till oss...bara att det stack lite i tungan......ganska så mycket irriterande, men inget att göra åt saken. 

Nu i skrivande stund har jag precis fått tillbaka smaken i prinsip (tack gode gud, man fattar inte hur mycket man saknar den förrens den är borta)

Få se vad man har för sig till nästa vecka då....har blivit sämre med uppdateringarna här...måste försöka bättra mig lite.
Lite ny border har det blivit iaf :D 
Känns på nå sätt som att det inte är sommar längre...så nu åker "höst-borden" fram ^^

Tjo!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0