Min underbara sommar 2008

Hela våren 08 kan man väll säga var som starten på sommarens roligheter ^-^
Tänkte iaf att jag skulle göra ett "litet" sammandrag av allt som jag haft för mig under våren/sommaren 08...antar att det kommer bli lite långt, å ibland totalt ointressankt för vissa, men men .... hehe inte mitt problem :P 

  •  Redan i februari fick jag reda på att Miyavi skulle spela i Sverig den 1 juli på Tyrol i Stockholm.
  • 14 Juli klockan 12.00 var jag totall-laddad. Miyavi biljetterna släpptes å jag lyckades få tag på 1 biljett kl.12.03 :P Allt var slutsålt efter bara 20 min (0_o)!!
  • Började vara mer med Natta, Malin & Gök fremst under vårkanten (^_________^)!! 
  • PPP tyckte iaf jag var riktigt kul ^-^ å ser fram emot nästa år
  • Slutar jobba på MAX för att istället jobba på SSAB under sommaren (MYCKET bättre lön, MYCKET mindre stress)
  • ************* hehe hemmlis*****************
  • Sommarmys med Karro, Natta å Boson på bryggan i Torsång är nått som jag fortfarande tänker tillbaka på när jag vill minnas nått riktigt kul.
  • MIYAVI KONSERTEN den 1 Juli  Nått av de absolut coolaste upplevelserna i hela mitt liv !!!!!!!!!!!! Stod tillsammans med Pooja & hennes kompis Lisa å köade 8 timmar innan konserten, träffade Lollo & Tove som jag nog kommer träffa på UppCon09 i Januari.
  • När Miyavi kom ut på senen börjar jag gråta hysteriskt (var inte alls berädd på min egen reaktion) DET VAR VERKLIGEN HAN!!!!!!! Konserten var iaf helt totalt UNDERBAR å nMiyavi sa t.o.m lite ord på Svenska, men annars var det mest engelska (hihi han är så duktig som försöker lära sig enegslka)
  • Efter konserten drar vi vidare till Söder där det är efterfest på Klubb Shibuya. Får en mindre chock när Miyavi dyker upp där med. Jag var ca 1 halvmeter ifrån honom å han filmade oss även uppifrån "balkongen" som han stod på, så om vi har tur syns vi på turne-filmen som borde komma ut senare <333 MC Dagforce (Beatboxaren som ersatte MC Tyko) minglade runt på kulbben, fick en liten pratstund med honom, tog lite kort å fick smytta på hans drink (Gin & Tonic) - Han tyckte för övrigt att vi drack för lite å att vi borde dricka mer (haha han ville säkert supa ner oss :P)  --- Klockan 03.00 var festen iaf slut å vi gick ut, såg den hypersöta snyggingen i Miyavis crew å fottades med honom också (MEN har FORTFARANDE inte fått kortet på honom å mig som Lisa tog ILLLA  T_T ) 

      

  • Tog hål i öronen,
  • Åkte till Gävle å träffade Anna ^-^ Fottades med en massa färglada Bockar å smet, förbi konstiga uteliggare och köpte en massa fina grejor XDD MYCKET MYCKET trevlig dag, Älskar Gävle

          

  • Började gå själv på SSAB, Oiva (min "handledare" gick på semester) Hade tidigare gått till Spalten och fikat med de andra, men nu var alla utom Kim också på semester. Hade 10 timmars nattskift, satt 3-4 timmar och bara snacka skit med honom XD

                                                           

Andra roligheter vi hade för oss: Var upp på Kontitaket 2ggr (den vit-blå randiga byggnaden i SSAB),  Nattlig cykeltur i verket, Solade, Fikade, Kastade en flaska, Tömde skrotbutten, Såg på "Vänner", Unagi -- Salmon skin-roll (^^) å såg på nästan hela säsongen av "Band of Brothers", Sov, åkte Travers, Löste korsord,  Tejpade hans mobil (iofs var det han som gjorde det, men jag kollade på å skrattade), "Ursäkta....Vem e niiii", "Liten flodhäst å det ligger nog en liten häst död under Coilpack 2" - Är några av de fraserna som återkom då å då XDD hmmm är antagligen en massa jag missat ... men men


Övertalade Karro
att gå med mig på Kagrra, konserten den 17 Augusti på Fryshuset (Karro du är bäst i världen) Konserten var superbra, Isshis röst är precis lika fin i verkligheten som på cd. Efter konserten var det signering. Köpte en T-shirt, solfjäder å jätteposter. Postern fick jag signerad å fick SKAKA HAND MED ALLA I BANDET <333 Inte förresns jag kom fram till utgången där Karro stod å vänta, förstod jag riktigt vad som nyss hade hänt...började gråta ännu än gång. Vandrade sedan genom Stockholm i regn, först satt vi på Donken i ca 2 timmar, sedan vandrade vi vidare till 7eleven där vi satt  från ca 01.30 till 05.00. Träffade på helsköna väktare som visade oss "Stockholms baksida" (om man nu får lov att kalla det det så) Men dom var jätteroliga iaf ^^

     

  •  2 dagar innan skolan börjar igen har jag föräldrafritt, päronen är i sommarstugan för att holla så den fortfarande står kvar :P Själv har jag mysdag. Gick ut till Ornässtugan med en Metro, solar å filosoferar .. kanske det var sommarens sista "latdag"
  • Börjar skolan igen den 25 Augusti.  Får reda på att vi ska ha "dugga" i Statistik efter bara en vecka i skolan (våran lärare är inte klok i huvet) men har 3 SUPERDAGAR onsdag, torsdag, fredag tillsammans med Karro, Natta, Gök, Pooja å nya bekantskapen Melissa samt Kim som chockade mig totalt när han dök upp på  smygpremiären av Tenoren XDD (trodde han  var i Uppsala)
  • Blev en aningens mindre n0lle aktiviteter under vecka 2 för jag gick å drog på mig en trökförskylning, men var iaf på "Vikingarace - Kampen om Pylonen" och Tenorenfesten efter "Introsittningen" (^___________^)

Hmm antar att detta är i stora drag vad jag haft för mig under sommaren. Vet att jag glömt en massa, men men .... en MASSA MASSA SKOJ har det iaf varit ^-^

 

Kommentarer
Postat av: Gök

snart kan du lägga till "göteborg by night" på din lista över roligheter :D

2008-09-10 @ 20:21:37
URL: http://segoflic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0